Monday 19 March 2018

7 Tips Tidur Lena Di Malam Hari

Banyak faktor yang mampu mempengaruhi keadaan kita untuk tidur lena. Selalu terjaga malam ketika tidur menandakan tidur kita kurang berkualiti. Untuk menjadi lebih produktif kita mestilah mendapat tidur yang lena atau bahasa omputihnya "deep sleep'. Saya kongsikan 7 Tips Tidur Lena Di Malam Hari.


1) Persekitaran yang baik
    Pastikan ruang bilik anda segelap mungkin dengan gunakan langsir yang gelap atau penutup mata.      Ruang bilik haruslah tenang dan suhu bilik berada pada 27 darjah selsius atau kurang.

2) Jaga emosi
    Elakkan tidur dengan perasaan takut, cemas, obsesi, perasaan marah yang berpanjangan, tekanan        atau masalah emosi.

3) Kadar serotonin yang tinggi
    Tingkatkan kadar serotonin dengan mengambil produk tenusu dan pisang. Elakkan ambil protein        sebelum tidur, boleh menyebabkan terbangun di tengah malam. 

4) Elakkan cafein
    Jangan makan atau minum sesuatu yang mengandungi kafein seperti coklat,teh, kopi atau 
    minuman bersoda. Sebaiknya ambil selewat-;ewatnya petang.

5) Jangan pasang lampu
   Jika terjaga di tengah malam, elakkan memasang lampu atau melihat jam. Pergi ke tempat yang           lebih tenang atau membaca bahan bacaan ringan hinggan mengnatuk kembali.

6) Jadikan rutin 
    Buat jadual rutin yang tetap. Amalkan tidur dan bangun pada masa yang sama.

7) Amalkan suppliment
    Pengambilan Ostematrix dan B Kompleks Shaklee membantu anda untuk lebih relaks dan                    menstabilkan sistem saraf.



Nak dapatkan Set Tidur Lena, boleh terus hubungi saya di Whatsapp 012-951 3802


Berminat untuk mendaftar ahli? Klik di sini -----> Borang Daftar Ahli Shaklee




No comments:

Post a Comment