Thursday 1 November 2018

6 Kebaikan Dan Manfaat Vitamin C

Vitamin C adalah vitamin terpenting yang diperlukan oleh manusia dan juga spesies haiwan tertentu. Tahukah anda? Vitamin C tidak dapat dihasilkan sendiri oleh manusia, tidak seperti arnab yang boleh menghasilkan Vitamin C sendiri. Nama lain bagi Vitamin C ialah asid askorbik.

vitaminc

Askorbat adalah sejenis bahan yang bersifat anti oksida yang mampu menjaga tubuh badan manusia melawan tekanan oksidatif. Sebenarnya ada beberapa lagi manfaat Vitamin C yang sangat baik untuk tubuh badan kita. Yang pasti Vitamin C mudah didapati daripada sumber makanan harian kita terutama buah-buahan dan juga sayur-sayuran.

Antara buah yang mengandungi Vitamin C ialah buah limau, delima, kiwi, anggur, mangga,betik, pisang dan juga avokado. Jadi tambahkan buah-buahan ini di dalam diet seharian anda kerana buah-buahan ini mudah didapati di Malaysia. Yang siap dipotong pon banyak dijual. Mudah dan terus boleh dimakan di mana-mana.


Jom kita lihat 6 Kebaikan dan Manfaat Vitamin C :-

Melawan Kanser

Salah satu fungsi utama vitamin C adalah melawan kanser, yang mana jika anda makan buah-buahan  dan sayur-sayuran yang kaya vitamin C anda mempunyai risiko yang rendah untuk mendapat kanser payudara.

Mencegah Diabetes

Pengambilan Vitamin C mampu menurunkan kadar gula yang terdapat dalam tubuh. Sekaligus dapat mengelakkan penghidapnya daripada kesan buruk penyakit diabetes. 

Mengawal Tekanan Darah

Penyakit darah tinggi adalah penyakit yang sangat berbahaya sehingga boleh mngundang maut di mana tekanan darah yang tinggi boleh menyebabkan pembuluh darah pecah lalu membahayakan keadaan pesakit. Jika mengambil Vitamin C pada dos yang tertentu mampu membantu mengawal tekanan darah yang baik.

Meningkatkan Mood

Kurang Vitamin C boleh menyebabkan anda menjadi moody dan juga gelisah. Maka, ambil Vitamin C mengikut keperluan badan supaya membantu memperbaiki mood dan menghilangkan kegelisahan.

Menurunkan Risiko Serangan Jantung

Vitamin C dapat menghilangkan ateroskloresis yang berada di dlam jantung. Ateroskloresis adalah suatu keadaan di mana arteri jantung menebal dan dapat meningkatkan terjadinya serangan jantung kerana pengaliran darah menjadi tidak lancar.

Memperbaiki Kulit

Vitamin C mengandungi antioksidan yang sangat diperlukan oleh kulit. Antioksidan sangat bagus berfungsi untuk menghalang radikal bebas daripada tersimpan akibat terkena sinaran matahari. 

CARA PALING MUDAH UNTUK MENDAPATKAN VITAMIN C

Selain daripada makan buah-buahan dan sayur-sayuran, pengambilan supplemen juga menbantu untuk mendapatkan vitamin C secara berkesan. Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee bertindak secara perlahan-lahan ke dalam badan iaitu setiap satu jam 100 mg dilepaskan untuk diserap oleh badan. 

Dengan hanya kurang RM0.60 sebiji sehari anda dapat membekalkan Vitamin C kepada tubuh anda dan membantu anda untuk mendapat segala manfaat di atas. Pengguna Vitamin C Shaklee sangat berpuas hati apabila kulit mereka lebih berseri-seri dan kembali sihat selepas mengamalkannya.

Jika anda berminat untuk mendapatkan Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee, boleh terus hubungi saya melalui call/whatsapp di no 012-9513802. Jom cepat dapatkan Vitamin C sekarang.




Berminat untuk daftar Ahli Shaklee? Klik di sini -----> Borang Daftar Ahli Shaklee



No comments:

Post a Comment